Generelle oplysninger

Funstore.dk ejes og drives af:
Eurostores Group A/S 
Nørregade 100
6650 Brørup 
CVR: 33 16 48 66 
E-mail: 
kundeservice@eurostores.dk

 

Handelsbetingelser er opdateret den 13-05-2024

Bestilling

På www.Funstore.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsels til vare/varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os på kundeservice@eurostores.dk. Når du har afgivet din bestilling, vil du modtage en elektronisk kvittering. Når din ordre går i pluk på vores lager, vil du modtage en ordrebekræftelse på din mail. (Tjek eventuelt dit spam filter).

Returadresse

Eurostores Group A/S
Nørregade 100
6650 Brørup
Danmark

Betaling

På www.Funstore.dk modtages betaling med:

·         Dankort

·         MasterCard

·         Maestro

·         Visa

·         Visa Electron

·         JCB

·         Mobil Pay

OBS! Kontooverførsel er ikke dækket af indsigelsesordningen

Der tages ikke gebyr ved betaling på Funstore.dk. Hvis du har bruget et MasterCard eller Visa kort vil beløbet være reserveret på din konto indtil vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder. Betaling vil først blive hævet på dit kort, når varen afsendes.

Eurostores kryptere alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Kredit

Du kan handle og få 30 eller 60 dage Kredit.
Dette gælder kun betaling med Dankort.
Det koster et mindre gebyr at benytte denne mulighed for lån.
Kredit i 30 dage koster 29,95 kr.
Kredit i 60 dage koster 59,95 kr.

Varerne sendes med det samme, men beløbet hæves først endeligt på din konto efter det antal dage du bestiller. Det er kun muligt at bestille med kredit med almindeligt Dankort. Funstore forbeholder sig ret til at opkræve beløbet via faktura, hvis der skulle være problemer med at effektuere betalingen efter kredit-dagene.

 

Vores priser

Alle vores priser er med moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Prisen på bestillingstidspunktet er den gældende pris.

 

Fragt

Eurostores har dag til dag-levering (Hverdag), så længe bestillingen er lagt inden kl. 16 mandag til torsdag & kl. 14 fredag med GLS eller inden kl. 16 mandag til torsdag & kl. 14 fredag med PostNord. Dog kan der være perioder hvor der kan komme en ekstra dags levering på, men i dette tilfælde vil kunden få besked fra kundeservice.

 

Eurostores tilbyder levering med følgende fragt selskaber:
GLS Pakkeshop 
GLS erhverv 
PostNord

 

Eurostores sørger for levering med GLS (medmindre andet angives) eller PostNord til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS og PostNord overholder dag-til-dag-levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos PostNord, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. PostNords kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Eurostores kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos PostNord. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Eurostores naturligvis en ny leverance uden beregning

Priser for fragt - GLS 0,00 DDK, PostNord - 45,00 DDK

Levering til Bornholm og visse små Øer er ikke omfattet af PostNords målsætning om dag-til-dag-levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2-3 dage. Eurostores tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen en dag tidligere for at kompensere for dette.

Der leveres til Danmark, Grønland. Hvis man bestiller til et land uden for EU, vil momsen ikke bliver trukket fra totalbeløbet man har købt for.

 

Leveringstid

Alle viste varer på webshoppen er på lager og afsendes hurtigst muligt. Leveringstiden er 1-2 arbejdsdage. Der kan forekomme længere leveringstid ved specielle tilbud som Black Friday.

 

Returnering / Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Herefter har du 14 dage til at returnere varen. Dette gøres ved at bruge den online formular som du finder under linket retur i bunden af webshoppen eller ved at klikke
her.

Derefter skal du udfylde og udskrive returformularen som du modtager i mailen der hedder ”Fortrydelsesformular til returnering”. Den er vedhæftet som en pdf-fil. Den udfyldte returformular skal sendes med varen(e) retur, så vores returafdeling kan se hvor ordren kommer fra og hvordan de skal behandle den.

 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 
OBS: Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af pakken eller ikke at afhente pakken uden samtidig at give os besked.

 

 

 

 

 

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

·         Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på.

·         Returretten frafalder: Af hygiejniske årsager, når følgende varer bliver brugt eller prøvet: kontaktlinser, trusser, oppustelige effekter, sminke, øjenvipper. Endvidere må kostumeemballagen ikke bruges til forsendelse og du må ikke klistre din pakkeseddel på emballagen, da dette er en del af kostumet.

·         Finansielle ydelser i form af kredit omkostninger.

 

 

Bytning

Har du har en eller flere produkter som ikke passer, kan du bytte dem til en større eller mindre størrelse via vores hurtig byt formular, som du på hjemmesiden.
Du skal blot trykke
HER, og følge vejledning, som bliver vist inde på linket.
Når du har gennemført bytningen online, sender du blot de andre produkter retur som fortrydelse via vores online formular som du finder
HER.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler du går ind læser sådan pakker/sender du din ordre
HER.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. HUSK at mærkerne på tøjet skal sendes med retur.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Eurostores Group A/S
Nørregade 100
6650 Brørup 

Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også aflevere pakken personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Reklamation

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har
reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Du kan på vores hjemmeside hvis du ønsker købe en returlabel, som du vil modtage på din e-mail.

Ved reklamation bedes henvendelse rettet til:

E-mail: reklamation@eurostores.dk.


Varereturnering ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
e-mail: 
kundeservice@eurostores.dk

Varereturnering foregår direkte til denne adresse:
Eurostores Group A/S
Nørregade 100
6650 Brørup

Danmark

 

Vælger du at bruge eller reparere varen selvom der er en fejl på den, kan vi ikke tage det retur eller bytte den efterfølgende. Vælger du at sende varen retur uden at have kontaktet os inden, refunderer vi ikke dine fragtomkostninger. I nogle tilfælde vil det nemlig ikke være nødvendigt at returnere produktet. Derfor skal du kontakte os med det samme, hvis du har modtaget et produkt med fejl på og afvente vores tilbagemelding.

Refusion I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Eurostores Group A/S har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på e-mail kundeservice@eurostores.dk

Hvis du føler du ikke er blevet retmæssigt behandlet henviser vi i Danmark til forbruger klagenævnet her og udenfor Danmark til ODR (Online Disputer Resolution) her

 

Ikke afhentet pakker

Som kunde ved Eurostores Group A/S er man selv ansvarlig for at leveringsoplysninger er korrekte på ordre, specielt e-mailadresse. Hvis e-mailadressen er forkert, vil man ikke modtage track & trace nummer samt besked fra GLS om afhentning af ordre.

Når en pakke ikke er afhentet til tiden vil Pakkeshoppe/Posthuset sende pakken retur til Eurostores Group A/S. Du kan IKKE fortryde dit køb ved ikke at afhente din pakke. Ikke afhentet pakker vil dernæst blive krediteret ved modtagelse hos Eurostores Group A/S minus returomkostninger.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Dine oplysninger bliver derfor sendt til Shipmondo som bruger disse oplysninger til at sende dine vare med GLS, PostNord eller UPS.

 

Personoplysningerne registreres hos Eurostores Group A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandler i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på https://www.Funstore.dk er Jacob Kenne. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:
kundeservice@eurostores.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@eurostores.dk.  Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

https://kpo.naevneneshus.dk/

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

Logstatistik

Logstatistik bruges på www.Funstore.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

På www.Funstore.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktion.

Cookies

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde kan brugeren genkendes, fx på et websted, ved næste besøg.

Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, fx brugernavn til login på et website. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en web-server og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din computer.

Rent teknisk kan cookies deles op i to typer. Den ene type kaldes "session cookies" – de holder styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på netbutikken. "Session cookies" gemmes ikke på din computer, men forsvinder, når du lukker browseren.

Den anden type cookie kaldes "permanent cookie", og den gemmes som en tekstfil på din computer i ca. en måned. En "permanent cookie" er med til, at vores server kan genkende din computer næste gang, du logger ind på vores website.

På www.Funstore.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer: I Internet Explorer slettes cookies under menuen "Funktioner" -> "Internetindstillinger" -> "Generelt" -> "Browserdata/Slet cookies".

Betalingsdata

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Vi benytter disse cookies til at genkende dig og for eksempel huske, hvilke varer der er i indkøbsvognen når du handler online hos Eurostores Group A/S. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på krypteret form, og gemmes i 5 år, jf. bogføringsloven. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos Eurostores på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. IP-adressen opbevares så længe, det er nødvendigt i forhold til en eventuel politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Den dataansvarlige er It ansvarlig Kenneth Madsen

 

Handelsbetingelser er senest opdateret den 13-05-2024